fbpx

Real Time Marketing | “ăla negru”| yes or no ?

decembrie 14, 2020
Posted in Newsletter
decembrie 14, 2020 Alexandra Scutaru

→ Facts check: De câte ori ai dat like sau ai lăsat și tu un comentariu cu “alb închis” la vreun meme cu referire la scandalul în care este implicat arbitrul Sebastian Colţescu, în ultimele zile ? Nu o să propovăduiesc aici despre opinia mea personală asupra subiectului pentru că vreau să mă vindec de “whataboutism” – o sa povestim poate în alt articol despre asta, dar poți căuta detalii despre concept. Vreau să povestim despre Real Time Marketing (posibil să îl faci ca antreprenor fără să conștientizezi, vezi în continuare ce presupune) și de ce uneori e mai bine să stai pe tușă și să nu încerci să sari “pe hype”. 

Definiție: 

 “Real-time marketing means reacting in real, or near, real-time. It’s about creating relevant messaging, and it’s achieved on social channels by listening to and anticipating customer needs. Essentially, real-time marketing focuses on current events, trends, or feedback.https://blog.hubspot.com/blog/tabid/6307/bid/33696/7-inspiring-examples-of-real-time-marketing-in-action.aspx Oct 8, 2020 

În cuvinte simple, Real- time Marketing-ul ia sub aripa lui atât comunicarea și promovarea pe care brand-ul o face cu și despre un topic, atunci când acesta e încă fierbinte; cât și comunicarea relevantă și imediată cu utilizatorul/clientul în mod direct (interacțiune pe platforme sociale , fie ea planificată sau spontană).

Ar mai fi de menționat și ce NU e Real Time Marketing: de exemplu să iei o situație virală și să o incluzi în comunicarea și promovarea brand-ului fără nici un “dai doamne”. Adică fără legătură cu valorile și viziunea ta, sau diametral opus față de acesta și fără un minim de research/informație și creativitate.  Sau să iei o recenzie negativă și să faci un follow up cu mare mândrie, cu surle și trâmbițe că ai “aplecat urechea” la vocea consumatorului și ai schimbat ceva.big no no. 

Real Time Marketing presupune să fii mereu la curent cu ce se întâmplă în online și offline; să știi ce comportament are consumatorul/utilizatorul tău și să îi comunici când trebuie, cum trebuie, sub ce formă își dorește el, acea infomație relevantă care îți va oferi o mai bună poziționare în mintea lui cu un reach emotional pozitiv.

Real Time Marketing-ul este despre relevanță și interacțiune. Și nu e doar pentru brand-urile mari. Orice business poate folosi în avantajul său acest instrument. E nevoie doar de creativitate, adaptabilitate și viteză de reacție

Pentru că e mai simplu să înțelegem cu exemplu concret, uite aici unul recent cu reacţii preponderent negative ale consumatorilor 

dar și ale specialiștilor marcom (IGTV Marian Hurducaş https://www.instagram.com/tv/CIvc0b3JaC1/?igshid=ry0t5l4qtoml )

În sens opus, un exemplu de RTM done right este cel făcut de Rompetrol cu referire la eroarea Facebook de pe 3 Iulie când nu se puteau posta imagini pe platformă. Reacţia Rompetrol a fost replicată de un număr impresionant de ori.

În concluzie, nu tot ce e viral, trendy, pe val merită să fie transformat în element de comunicare şi sau promovare. Uneori e mai bine să stai deoparte şi să îţi redirecţionezi resursele spre pârghii mai avantajoase. Nu uita, Real Time Marketing e cu şi despre promptitudine, subiect de interes pentru segmentul de audienţă targetat şi creativitate. Şi puţină cercetare rapidă a informaţiilor..să nu dai cu stângu-n dreptu’.

Să fie cu inspiraţie şi viteză de reacţie,

Alexandra

#Contact

Scrie-mi pentru orice detalii sau cere o ofertă personalizată nevoilor tale.