fbpx

Branding-ul şi importanţa lui

decembrie 11, 2020
Posted in Newsletter
decembrie 11, 2020 Alexandra Scutaru

Beauty is not enough. Your brand needs some soul within.

Lucrez cu antreprenori care ştiu că brandul este o importantă carte de vizită pentru business-ul lor. Nu este o cheltuială, ci o investiţie. Nu se face de ieri pe mâine şi necesită implicare.

Îţi spuneam că, pe scurt, brandul e ceea ce gândesc, spun şi povestesc oamenii despre tine. În acest sens nu este suficient să ai un brand “frumos” vizual. Ci trebuie să ai un brand frumos şi relevant. Relevanţa brand-ului este creionată şi dezvoltată prin strategia de brand.
Înainte de a decide culorile, fontul şi logo-ul este important să definim şi să agreăm aspectele importante cu privire la tine şi businessul tău. Facem asta împreună prin strategia de brand sau audit de brand (dacă deja ai o identitate vizuală).
Strategia de brand va răspunde unor întrebări importante cu privire la business-ul tău. Răspunsuri cu privire la esenţa, promisiunea, viziunea, misiunea, valorile si personalitatea acestuia.

Elementele de mai sus sunt baza identităţii brand-ului tău şi ele vor crea puntea între tine şi publicul ţintă. Cu ajutorul lor vom ştii cum să comunicăm eficient şi ce elemente sunt cele mai potrivite pentru a transmite ceea ce îţi doreşti.

Determine who you are and what your brand is, and what you’re not. The rest of it is just a lot of noise. Geoffrey Zakarian

Bun, hai să vorbim acum despre identitatea vizuală: adică primul contact pe care îl au oamenii cu business-ul tău.

Elementele identității vizuale sunt :

👉Logo – simbol menit sa ajute publicul sa identifice brandul – poate exista sub forma de motiv (un element grafic), de insiruire de litere care descriu numele de brand, sau format din ambele elemente. Un logo poate avea mai multe culori, sau poate fi monocolor.

👉Fonturi – 2-3 variante de scris care se vor folosi pe toate materialele, în toate mediile de comunicare menite sa ilustreze povestea brandului. Au un rol foarte mare în consistenţa şi consolidarea brand-ului.

👉Elemente grafice – altele decât logo, cu rol in diferenţierea brandului şi care vor fi preluate in toate materialele de comunicare (ex: icon-uri)

👉Culori – musai să alegi un set de culori pe care să le regăseşti în întreg ansamblul de elemente grafice, care să consolize imaginea brand-ului.

👉Layout-uri –în funcţie de tipul business-ului vei avea nevoie de diferite lazout-uri care să fie în strânsă relaţie cu elementele de mai sus (ex: cărţi de vizita, broşuri, thank you cards, template documente word, semnătură de email etc.).Atât comunicarea online cât şi offline trebuie sa fie unitară, pentru a întări poziţionarea brand-ului.

👉Fotografii –stabilirea unor direcţii după care se face selecţia sau realizarea fotografiilor folosite în comunicarea brand-ului (culori, atmosfera, elemente cuprinse, poziţionare text etc.).

👉Manual de brand – document care stabileşte cum se folosesc sau nu, toate elementele de mai sus. Acest document este folosit ca un ghid intern, pentru orice întrebări legate de design sau materiale tiparite.

Brandingul este o investiţie nu o cheltuială. Procesele de branding au nevoie de timp pentru a avea rezultate. Pe lângă timpul necesar alocat strategiei de brand sau de audit, crearea identităţii vizuale şi a strategiei de comunicare, este necesar un efort continuu de lungă durată din partea ta/echipei tale, pentru a demonstra publicului autenticitatea brand-ului, adică în ce măsura valorile, viziunea, promisiunea sunt reale şi respectate. Toate fac parte din povestea pe care alegi să o spui.

Dincolo de oferte de preţ, pitch şi reputaţie, alege freelancer-ul/agenţia care-ţi transmite cel mai mult din punct de vedere al empatiei şi înţelegerii. Procesul de branding va presupune mult efort şi discuţii, de ce să nu le ai într-un mediu degajat şi friendly.

Să fie cu spor,
Alexandra .

#Contact

Scrie-mi pentru orice detalii sau cere o ofertă personalizată nevoilor tale.